باید در مورد تفاوت رفتارهای مودبانه و غیرمودبانه بیشتر بیاندیشیم.مساله ادب و رعایت آن در سطح اجتماعی باعث بهتر شدن ارتباطات انسانی میشود.تصور کنید رفتار مودبانه کارمندان یک شرکت؛بانک و موسسه تا چه اندازه میتواند بر روی مشتریانش تاثیر فراوان داشته باشد.گاهی مواقع که به اخبار گوش میکنم و مثلا صحبتهای کاملا رسمی و مودبانه یک مقام سیاسی را میبینم به این میاندیشم که عنصر مشترک در بین همه دولتها و روابط آنها رعایت نوعی ادب هست.ملزم بودن افراد یک سازمان به رعایت ادب و وظیفه شناسی نسبت به مشتریانش میتواند تا حد بالایی سطح اعتماد عمومی به آن سازمان و اداره را افزایش دهد.